Regen - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van louisenjens - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van louisenjens - WaarBenJij.nu

Regen

Door: louisenjens

23 December 2010 | Australië, Byron Bay

Na ons nachtelijk avontuur in The Gaff besloten we afscheid te nemen van onze vrienden Toto en Josh. Wederom hadden ze ons uitgenodigd voor een etentje, dat beloofde veel goeds, wisten we afgaande op onze vorige etentjes bij hun. Niet bleek minder waar, toen Toto van zijn werk kwam, zaten wij al in lekker in de achtertuin. In pak en wel sprong hij een gat in de lucht. Meteen champagne en cocktails erbij, en David Guetta, zijn favoriere artiest, op wie hij helemaal gek kon gaan (dit gebeurde ook naarmate het drankgebruik toenam).

Josh verzorgde een heerlijke bbq en Toto nam wederom duizenden foto's. Hij vertelde ons dat hij de dag erna jarig was, en Josh had (heimelijk) een videocamera voor hem gekocht. Terwijl toto aan het douche was hebben we dan ook een verjaardagsboodschap voor hem ingeproken, en Josh besloot Toto de hele tijd te filmen als hij met ze rug naar hem toestond.

Toto, de man die geacht werd tegen alcoholische versnaperingen te kunnen (dit bleek vooral toen hij Louis in een meeslepend drankduel dat anderhalve dag duurde, met vlag en wimpel wist te verslaan), had vandaag een ''mindere dag''. Overduidelijk aangeschoten werd zijn - door hem liefkozend genoemde- ''pre-anniversaire'' party almaar beter en beter. Toen we Josh op de pc (Google Earth) lieten zien hoe onze huizen eruit zag en wat de Santpoortse molen was, werd Toto helemaal gek. Allemaal fotos nemen (staan nu dus ook op zijn facebook...).

Om 11 uur besloten we dat het tijd weas om naar huis te gaan, aangezien we de dag erna graag noordwaarts wilden trekken en Toto en Josh de dag erna gewoon moesten werken. Na wat handtastelijke tafrelen en knuffels (jaja, daar bleef het bij..) werd er afsxcheid genomen.

Na een lang nachtje werd het tijd om de auto te halen. Jens nam dit op zich zodat Louis en Dennis nog het nodige konden regelen in het hostel. Om 12 uur werden Louis en Jens echter naar buiten geschopt en begon het te regen. Jens bleek het spoor bijster te zijn en kwam twee uur later aan.

Op zoek naar de weg uit Sydney ging het wederom fout. We kwamen maar niet uit Sydney. Overal stonden files (van 2 uur s middags tot 7 uur s avonds). En dus gooiden we het op een andere tactiek: net zolang rechtdoor blijven rijden totdat we uit Sydney waren. Twee uur, en de aankoop van de eeuw verder: een uitgooi-tent genaamd ''The lightning 3(000)'', verlieten we dan eindelijk Sydney, niet wetend waarheen de reis ging.

Na flink doorrijden hebben we vervolgens de nacht gespendeerd op een Rest Area, vlak naast de snelweg. Met ze drieen in de Lightning was eventjes wennen, maar het beviel wel.

Volgende ochtend meteen doorgereden naar Seal Rock in het Myall Reservaat. (Na een snelle olieswitch bij de FF weliswaar). Een mooi natuurgebied, maar niet zo astonishing als de Grampies en de Great Ocean Road. Op een veldje zijn we die middag gestopt en hebben we een beetje gevoetbald en bier gedronken in de natuur. Het veldje lag aan een emer, wat ons de gelegenheid gaf om te zwemmen en onze nieuwaangekochte visspulletjes uit te proberen. Dennis ontfermde zich over een fuikje, dit bleek een groot succes, terwijl Louis en Jens draad een dobber en een loodje bevestigden aan een houten stok. Helaas waren de vissen te klein om gehaakt te worden, maar plezierig was het wel. Vooral toen Dennis zijn vangst besloot te bakken in de koekenpan en ging proberen de minivisjes op te eten... De smaak viel (zoals te verwachten) tegen, ondanks dat Dennis tot op de dag van vandaag volhoudt dat hij het lekker vond...

'S nachts lokaliseerde een auto de oranje lightning 3000 tussen de bosjes. Gevreesd werd voor een Ranger, aangezien duidelijk aangegeven stond dat het verboden was te slapen op of naast het veldje en dat er 100 meter verderop gewoon een camping zat. Nadat de auto een half uur heeft staan wachten, vertrok hij gelukkig. "Wel scheen hij nog met groot licht op de Lightning, maar deze geweldige tent weerkaatste hetgrootste gedeelte van het licht.

De twee daaropvolgende dagen geslapen op een camping aan het strand. Niet veel bijzonders meegemaakt, totdat we de 2e dag (het weer was dramatisch, veel regen en redelijk koud - 20 graden-) besloten te gaan quad-biken. Bushtrack gedaan met ze 3tjes, lekker door de modder bossen en elkaar en jezelf bevuilen. Er stoven een paar kangaroes over de route, dus dat was ook wel weer leuk.

Daarna zijn we doorgereden naar Byron Bay. We hebben daar een stekkie op een goedkope camping bemachtigd, aan het water, zodat ons fuikie wederom zijn werk kon doen. We zijn hier nu een keer uitgeweest, maar door de drukkende warmte worden we telkens vroeg wakker. Sinds we hier izjn (dat zijn nu 3 dagen) is het helaas pas 1 dag echt mooi weer geweest.

De rest van het verslag was al gemaakt, maar deze dwaze site verzaakte up te loaden, waardoor we nu alles kwijt zijn. Helaas hebben we geen zin om hetzelfde nogmaals te type, en aangeziuen er nog wat boodschapjes gedaan moeten worden, komt dit later!

Excuses

• 23 December 2010 - 01:32

Nils:

Wat een dwaze site is het ook... ;) wie heeft dit geschreven? Ik ben trouwens bezig new kids turbo voor jullie te regelen :)
    x

• 24 December 2010 - 03:24

Rowan Van Der Waal:

Hey stelletje leiphuizen!

Heb ik toch de goede keuze gemaakt om naar het zuiden door te trekken zie ik! Regen, pfft! Daar doe ik niet aan, ik kom wel na het regenseizoen. Tot wanneer zijn jullie in Sydney? Ik zal Toto voor jullie opzoeken als ik er langskom voor N-Zeeland.

Trouwens, vlak voor ik naar KI ging, kwam ik hier een bekende tegen. Stefan! De oude Stefan, vet lachen!

Alvast veel plezier aan de oostkust! Lata!

• 24 December 2010 - 08:17

Hans:

Beste Louis, Jens en Dennis,

We hebben jullie roep om Brisbane-informatie ontvangen. Zoals per sms gemeld is Els waarschijnlijk op vakantie naar Perth en is rond nieuwjaar terug in Brisbane. Maar we hebben meer ijzers in het Queensland-vuur. Carina, zus van Els, getrouwd met Tom Ivens, woont ook in Brisbane, een aardig nichtje van ons. Haar E-mailadres is tcivins@bigpond. net.aus. Telefoon: 0061732613275 (jullie weten wel wat er lokaal af moet aan het begin). Adres: 1 Bronwynstreet, Bracken Ridge 4017, Brisbane. Het e-mailadres van Els, getrouwd met jack Wade, luidt: jbwade@bigpond.net.au. Telefoon: 008617 38705870. Adres: Indooropilly 4068, Brisbane. Jok woont in Sydney. Indien nodig kunnen we zijn adres enz. doorseinen.
    We zijn blij dat jullie je zwembroek bij je hebben. Een mals regentje is nooit weg. Houd je hoofd boven water. Het is allemaal iets beter dan sneeuw, zoals het hier is, Alles gaat hier zijn gangetje. Santpoort bestaat nog. De bells zijn druk aan het sjingelen.
    Jullie reisverslag is schitterend.
    alsof we zelf tussen de bijen zitten.
    We lezen niets over de dames in Australie. Zijn die er niet?
    Goede kerstdagen. goed nieuwjaar. Eet niet te veel oliebollen.
    Groeten en liefs,
    Hans en Joke.

• 27 December 2010 - 12:08

Inki:

Hej, hej, mannen,
    Hier een groet uit Zweden.
    -27 graden. heel veel sneeuw. Helaas geen elanden, maar misschien een kangaroe....
    Veel plezier daar. Louis nog kött en grill nodig????....
    Inki, Eric, Stijn en Rens.

• 28 December 2010 - 19:06

Snor & Poer:

Heel leuk om jullie via de verslagen en de foto's te volgen. Geniet er maar van. Zien jullie.