Eindelijk... de BIG MERINO. haha - Reisverslag uit Sydney, Australië van louisenjens - WaarBenJij.nu Eindelijk... de BIG MERINO. haha - Reisverslag uit Sydney, Australië van louisenjens - WaarBenJij.nu

Eindelijk... de BIG MERINO. haha

Door: louisenjens

13 December 2010 | Australië, Sydney

Na onze laatste 2 dagen in de shed van Frank alleen doorgebracht te hebben, kwamen we erachter dat het le ven in Hilston zonder werk erg saai was. Daarom vertrokken we donderdag, na afscheid te hebben genomen van onze Nieuw-zeelandse vriend en collega Gary (gerrit), naar onze in Batemans Bay ontmoete vrienden Josh en Toto in Sydney.

Het was uiterst aardig van hun dat we twee nachten in hun huuis mochten overnachten. Vol goede moed en met een schoongemaakte Ford Falcon verlieten we Hilston. De FF was extra beladen, aangezien er kilos honingmee moesten worden genomen en er diverse zwembandjes en andere drijfmiddelen aangekocht waren om de FF te behoeden voor de vele overstromingen, vooral van de Merimbidgee river. Zowaar reden we in een amfibiïsche Falcon.

Binnen 5 minuten was de auto echter alweer vies door de vele grasshoppers op de weg. Toen onze kaart opeens een weg aangaf die schijnbaar niet bestond verloren we wat tijd, maar dit werd goed gemaakt door het beroven van de lokale sinaasappelboer. Erg zoete en vruchtige sappeltjes. NA wat stops in diverse dorpjes kwamen we dan eindelijk in de buurt van Wagga-Wagga (ja rob, dit moet jou zeer erotisch in de oren klinken!) De hoofdweg naar Wagga Wagga bleek echter gesloten te zijn door de overstromingen, een ondanks pogingen de desbetreffende wetshandhavers ervan te overtuigen dat wij een amfibiïsch? voertuig bezaten, werden we teruggestuurd om een lokale weg te nemen.

De lokale weg stond oo op enkele plekken onder water, maar zoals verwacht had de FF hier geen moeite mee. Na Wagga Wagga vonden we eenvoudig de snelweg naar Goulburn (DE BIG MERINO!). Op een rest area hadden we nog ff MAchete gekeken en de dag erna hebben we de big merino bezocht, een geweldig staaltje architectuur en geschiedenis. GEWELDIG!

Bij aankomst in Sydney werden we onthaalt door een uitzinnige Toto, hij was erg blij! Na champagne (Toto begint om 11 uur sochtends met het drinken van champagne en cocktails, om te eindigen 12 uur s avonds) en een heerlijke warme maaltijd (sochtends, middag en avondeten was warm. De vele kilos die hiermee gemoeid waren, werden voor lief genomen (de weegschaal hier zegt dat Jens al 85 kilo is, om een voorbeeld te geven)... Daarna naar een strandje geweest en gevoetbald met Toto en Josh. Toto bleek een dagboek bij te houden met zijn fototoeste, en dus maakte hij de eerste dag in totaal 280 fotos van ons Joshen ook vooral van zichzelf:p

Na heerlijk avondeten lieten we Toto op google earth onze huizen en de molen van Santpoort zien. Uiteraard nam hij hier ook fotos van... haha. NA een lekkere rustige nacht (geen perversiteiten, dus das pech voor de grappenmakers onder ons;) )werden we wakker gemaakt en stond er een heerlijk ontbijt op ons te wachten.

Vandaag gingen we naar een ander strand... ook erg mooi, vooral de haaiennetten. Thuis gekomen maakte oto weer vele cocktails. Josh vertelde wat over zijn werk (hij produceert en zingt muziek). Hij heeft samengewerkt met mensen zoals The //Red Hot Chili Peppers, waarvoor hij een lied heeft geschreven, Kylie Minogue en hij heeft zelf in de tot 10 van Australie gestaan en in de top 30 van Groot Brittanie. Doet ie goed dus!

Nui moeten we dennis ophalen, anders staat ie alleen op het vliegveld, dus hajeto!

later meer en fotos

• 13 December 2010 - 07:02

Wilma Gorter:

hallo dennis,louis en jens

dennis wij hopen dat de reis goed verlopen is en wensen je veel plezier met z~n drieen, we volgen jullie op jullie reisverslag.
    groetjes piet en wilma

• 13 December 2010 - 10:05

Rik:

JENS DIKZAK :P
    Dat wordt niet getolereerd bij de goldenboys hoor ;).

Geniet van de vrije tijd en de aankomende gezellige tijd boys,, en leuke foto's trouwens :P

xx

• 13 December 2010 - 12:06

Flo:

keep up the good work! met zo'n buikje kan je wel op goal hoor jens! vult genoeg ruimte dan!:P

maar iig veel plezier, we zullen vanavond weer voor jullie proberen te winnen! we hebbne de 60-jarige veteraan mee om in eerste instantie het goal te bewaken! mocht dat niet zo zijn dan doen de 50- jarige het;)!

x

• 14 December 2010 - 19:45

Frans En Janet:

Hoi Dennis hoorde van Carolien dat je goed aangekomen bent in het verre Australie. Veel plezier, geniet ervan. We lezen jullie belevenissen.
    Groetjes aan Louis en Jens
    Groetjes van de Maesjes

• 14 December 2010 - 21:13

Nils:

He maten,

Hoe heet die vent verder? kan ik muziek van hem downloaden? ben benieuwd :p... x