Hillston en omstreken - Reisverslag uit Hillston, Australië van louisenjens - WaarBenJij.nu Hillston en omstreken - Reisverslag uit Hillston, Australië van louisenjens - WaarBenJij.nu

Hillston en omstreken

Door: louisenjens

09 November 2010 | Australië, Hillston

G'day Lads,

Nadat we ons vorige reisverslag beeindigd hadden, vertrokken we met een heerlijke maaltijd in de maag uit Halls Gap (de ''hoofdstad'' van het natuurreservaat The Grampians). Het was toegestaan op bepaalde gebieden, in de zogenaamde Bush Areas, te overnachten. Helaas was het al erg donker, en dus moest met groot licht gereden worden. Nog onder de indruk van onze ontmoeting (en bijna aanrijding) met een kangaroe op Phillip Island, reden we met aangepaste snelheid over de donkere weg - ongeveer 70 km waar 100 was toegestaan -. Het eerste gedeelte van de rit verliep vlekkeloos, maar opeens schoot er een kleine walibi uit het donker voor de auto. Het verblinde beest sprong voor zijn leven, ''but he came in without a warning''. Ondanks optimaal gebruik van de overigens fantastisch werkende remmen van de FF bleek een aanrijding niet te voorkomen. De arme walibi werd hard geraakt door de bumper en werd enkele meters naar voren gesmeten. De FF remde zich tot stilstaan en iedereen stapte uit.

Het arme beest bloedde amper, maar leek verlamt aan hoofd en bovenlichaam. Het zou niet lang duren voordat inwendige bloedingen dit beestje teveel zouden worden... Na een kort beraad werd besloten dat de walibi wellicht nog te redden was (de andere optie was doden met een steen: een uiterst inhumane missie die wij alleen in uiterste nood wilden uitvoeren). dus met de moed van leeuwen bleven Jens en Rowan achter bij het gehavende beest, in pure duisternis, met als enig lichtpuntuje een telefoon, terwijl der Lutsi zich haaste naar Halls Gap, waar hopelijk telefoonbereik was; Injured Wildlife moest ingelicht worden.

Toen Louis eindelijk aankwam bij een gebied waar bereik was, bleek de telefoon waarmee dit belangrijke telefoontje gepleegd moest worden, niet over voldoende beltegoed te beschikken. Nadat Louis op straat ook niemand vond, keerde hij terug naar de plek des onheils.

Inmiddels langsgekomen andere auto's wisten ook niet wat te doen... en aangezien de walibi zichzelf, door enkel het gebruik van zijn benen, bevrijdde uit zijn benarde positie op de weg, besloten wij met ze allen naar "Halls Gap te rijden.

Een half uur na het ongteluk werd dan eindelijk Injured Wildlife gebeld, en na verschillende malen doorverbonden te zijn, kwamen we in contact met 2 locals. Na wederom een lange tijd kwamen zij daadwerkelijk opdagen, waardoor de overlevingskansen van het tere beest tot de kleinste substantie geslonken waren.

Aangekomen bij de walibi, bleek hij inderdaad dood te zijn. Thank God he wasn't caring any Joeys, anders waren het 2 kills in een keer.

Hierna reed Rowan nog bijna een kangaroe dood, maar het listige dier bleef bewegingsloos stilstaan, enkele centimeters naast de weg, in plaats van te vluchten voor het grote licht dat in zijn, ondertussen miniscuul geworden pupillen, scheen.

Afin, na nog een dag in de prachtige Grampiens te zijn geweest, trokken we naar de mijndorpjes Stawell en Arrarat. Hier was echter niet veel te doen. Doel van dit tripje was het vinden van werk in een jobcentre in Stawell, maar er waren geen toereiekende baantjes voor ons, bazen...

Na wat speurwerk in de locale mac op internet, vonden we vele adressen. Zo ook het adres van Dhillon, een eigenaar van een fruitfarm 22 km van Hillston - een goede 400 km bij Stawell vandaan-. Opvallend was dat deze farmer maar liefst 177 plukkers voor zijn cherries nodig bleek te hebben... Na een telefoontje zei hij dat wij naar Hillston moesten komen. Dus vertrokken we gister naar Hillston.

Na een lange trip en een tweede machtige roadkill (een achterlijke vogel vloog frontaal tegen onze voorruit aan, dwaas)hebben we uiteindelijk overnacht in de savanne's van NSW. De volgende morgen bereikten we Hillston: een klein stadje met niet meer dan 500 inwoners, een paar miljoen vliegen en muggen en momenteel een temperatuur van een goed graadje of 35. Dhillon bleek, naast de 177 plukker die hij nog zocht, al 230 plukkers in dienst te hebben. Na ons aangemeld te hebben, k unnen we morgen aan de bak, lekker cherries pluken!... Geld verdienen dat we met nieuwjaar samen met Dennis over de balk kunnen smijten in Sydney!

Wellicht dat het nu weer een tijdje zal duren voordat het volgende verslag gepost wordt, maar je weet nooit wat je allemaal kunt beleven als je heetgebakerd met 250 mensen cherries staat te plukken...

We wensen de Goldenboys veel succes met hun wedstrijd aankomende vrijdag.. Met een overwinning zal de hoop op een kampioenschap levend kunnen blijven...

Ave.

• 09 November 2010 - 07:00

Aiek, Liset & Renske:

Hey mannen!

Jullie avonturen zijn anders ook niet mis;) De auto bevalt goed, zo te lezen?! beetje jammer van die walibi:p maar top dat jullie zo veel moeite hebben gedaan om het arme beessie in leven te houden, helden;)

Wij zitten nu op de farm, waar we het niet echt naar ons zin hebben. We hebben een listige smoes bedacht, dus we hopen morgenavond weer terug naar cairns te kunnen;0

Werk ze!
    x

• 09 November 2010 - 09:22

Spitta FCGB:

Goed werk jongens! Ik zal kijken of ik er vrijdag een paar in kan prikken. xnils

• 09 November 2010 - 09:48

Janneke:

Ahh jullie zijn echte dierenvrienden!;)
    Spreek ook nog even je steun aan Ajax uit pleaseeee en aan de witte leeuwen:D

• 09 November 2010 - 16:05

Vincent:

hey boys!

wie van jullie rijdt telkens al die beesten dood?:p gelukkig zijn jullie niet de enigen die niet kunnen rijden: Casper S heeft namelijk bij de macdonalds een aanrijding veroorzaakt op de auto van Janneke H:p (haha)

mja sterkte met jullie handjes tijdens het plukke;)

• 09 November 2010 - 21:27

Jelle:

haha echt lache dit

• 09 November 2010 - 21:30

Jelle:

jullie waren zeker gewoon doorgereden eigenlijk

• 09 November 2010 - 21:58

Flo:

hey boys,

waar jullie toch de tijd vandaan halen om al die verslagen te schrijven... ik wou dat ik zoveel tijd had om de verslagen van de gb te schrijven, maar ik hoop deze vrijdag een goed begin met zoiets dergelijks te maken;) veel plezier maak ze gek!
    x

• 09 November 2010 - 22:09

Remco:

hey mannen
    het is wel te zien dat de rijbewijzen dit jaar pas behaald zijn.
    Al die arme diertjes....

maar lijkt me wel een gave ervaring !! lekker zwoegen in de hitte:-)

Ciaooo X
    p.s. mooie verhalen

• 10 November 2010 - 10:58

Rik:

Hello Animal Ghost Riders,

Wel irritant allemaal van die Suicide Animals. Ze moeten niet klagen het is er lekker warm.

Hier springen ze niet voor je auto hoor en hier is het f*cking koud. The winter is coming in.

Wij zullen hard werken om weer een overwinning binnen te halen.

Jullie veel plezier en sterkte met cherries plukken. En eet er niet te veel zelf van ötsi.

I know for sure youre HAGT!!! Enjoy.

God is love

Rik

• 10 November 2010 - 13:28

Michelle:

Geniaal verhaal weer. (: Waar halen jullie de tijd vandaan om zulke lange verhalen steeds te schrijven¿? Muy divertido.

xxx

• 10 November 2010 - 14:42

M.Thieme:

Kijk toch uit voor de dieren!

• 10 November 2010 - 14:43

J. Wolkers:

Ze zijn nu in de dierenhemel...he

• 11 November 2010 - 05:43

Louis:

Haha dat verhaal van Casper heeft me goed gedaan...

Rik had overigens gelijk met die cherries. Ze zijn echt superlekker. Maar ik had ook niet genoeg water bij me dus dat is morgen pitjes schijten. (dus i kmoest ze wel eten)

Leuk al die reacties!
    Alleen wil Jeroen de Jong voortaan gewoon onder zijn naam posten ipv onder Fraulein Thieme en J Wolkers.

Mongol

• 11 November 2010 - 06:35

Jeroen De Jong??:

Hehe ok zal ik doen.. Otzi

• 11 November 2010 - 11:32

De Echte Jeroen:

Wat is dit voor waanzin? Iemand zit gewoon te posten onder mijn naam! Ik was helemaal niet op de hoogte van deze leuke chatsessies hier. Wat ik eigenlijk wou zeggen was: keep on going with those animals and do not forget about our deal, motherfuckers...

xxxxx

• 12 November 2010 - 04:40

Dobbus:

Hoeveel hebben de GBs gespeeld?

• 12 November 2010 - 12:07

Fab:

Jullie hadden die dieren gwn op de BBQ moeten gooien, economisch gezien was dat de beste oplossing geweest..

mja dat kunnen jullie altijd nog doen als jullie in geldnood komen gwn je eigen maaltje bij elkaar jagen :P net als bij ultimate survival op discovery

mjaa veel plezier boyss x

• 15 November 2010 - 15:56

Nils: