The Grampies and the Great Ocean Road - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van louisenjens - WaarBenJij.nu The Grampies and the Great Ocean Road - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van louisenjens - WaarBenJij.nu

The Grampies and the Great Ocean Road

Door: louisenjens

05 November 2010 | Australië, Halls Gap

Hello boys 'n' girls...

Jullie zullen zo onderhand wel een beetje ziek worden van onze prachtige reisavonturen, laten we er daarom maar weer een toevoegen...

Nadat de Sorrento-Queenscliff ferry ons veilig had afgezet aan de voet van
Geelong (en dus de Great Ocean Road) hebben we uren rondgereden op zoek naar een fijne plek om met de auto te overnachten. Telkens wanneer we dachten bij een hotspot te zijn aangekomen, bleek het echter verboden te zijn er in de auto te overnachten...

Toen we om 10 uur nog steeds niks hadden gevonden hebben we in een dorpje aan het begin van de great ocean road onze pannekoeken genuttigd (deegballen waren het hoogst haalbare:p, maar met suiker smaakt alles heerlijk). Na enkele happen verorberd te hebben, werden we verrast door een hard varkensachtig geluid van dichtbij... Wij (peulen schijtend en bewapend met messen en andere steek- en slag wapens) gingen op avontuur uit. Na een zoektocht van enkele minuten vonden we niks. Vol angst reden we door. De Great Ocean Road begon, maar er was nergens slaapplek en het was te donker ook maar iets te zien. Erg jammer.

Na een kilometertje of 20 vonden we een plek uit het zicht. Alsnog verboden, maar het proberen waard. Enkele angsthazen onder ons besloten het zekere voor het onzekere te nemen en in startklare positie in de auto te blijven liggen, in het geval er politie kwam. Geen slaapzakken, geen omgebouwde auto, nee... slapen in de stoelen. De nacht bleek een poolnacht te zijn. Zo koud... De volgende ochtend was iedereen vercrackt, maar het avontuur kon beginnen.

De Great Ocean Road bleek niet zo groots te zijn in afstand, aangezien we hem in anderhalve dag afreden (waar ons 3 dagen beloofd was). Het uitzicht daarentegen (en dan met name de Twelve Apostles) was adembenemend! Uiteraard zullen hier - vroeg of laat- foto's van verschijnen.

Onderweg kwamen we een Mannagum-tree forrest tegen... (Eucalyptusbos met Manna-bladeren, waar koala's dol op zijn). Er zaten honderden koalas in de bomen. Na een korte stop en behoorlijk wat foto's gingen we verder..Wat bleek: Het varkensachtige geknor van de dag ervoor bleek definitly de roep van een koala te zijn, aangezien het alfamannetjes van de koala's in boom 433 constant op die wijze zat te krijzen (hij was waarschijnlijk bloedgeil en op zoek naar ean paringspartner).
Doel was The Grampians (vaak liefkozend ''Grampies'' genoemd). Dit natuurgebied met immense grootte en veelal onverharde wegen bleek een hard te kraken noot voor de Fabulous Ford Falcon. Maar puur op karakter sleepte hij zich door de sleur.

Momenteel, tientallen kangaroo-foto's en filmpjes, een avondwandeling, twee watervallen, vele machtige uitzichten en duizenden flitsende Japanners en Chinezen verder ligt de Falcon buiten aan de lijn. Te wachten totdat wij boys het volgende balletje uitgooien..

Er is nog veel natuurlijk schoon te zien (en daarmee doel ik niet op vrouwen, die vind je toch vooral in de lage landen - laat ik maar alvast een lijntje uitgooien voordat ik terugkeer-;)) en dat zullen we dan de aankomende anderhalve dag ook gaan bekijken.

Aangaande het werk loopt het nog niet zo soepeltjes, maar we leven momenteel ''the Cheap life'' dus we hebben nog wat tijd...

Er zijn weer wat nieuwe foto's upgeload onder het kopje: Foto's op onze site...

Wees Gegroet.

PS: Voor lezende ouders: Gister voor het eerst 'Vegies' gegeten. Dit smaakt naar meer, maar is dit wel mogelijk door de hoge prijzen... O, nee (idee: donaties?...)

just kiddin;)

• 05 November 2010 - 06:23

Albert:

Wat een avonturen mannen! De FFF is nu al legendarisch. Veel plezier!

• 05 November 2010 - 09:24

Nils:

Heee stelletje padvinders! Klinkt allemaal goed, behalve dan die poolnacht...maar daar wordt je hard van. Gister laatste aflevering oh oh Cherso gekeken.. :( ..maargoed Matsoe Matsoe was al weg..dus was niet echt een goeie aflevering.
    Dit weekend de kraker Ajax - Ado , komt wel goed. X

• 05 November 2010 - 11:55

Jelle :

haha mafkeese

• 05 November 2010 - 14:12

Edo:

Nou moeten we van je vader ook een rugzak om op de wandelclub!

Veel plezier jongens!

• 07 November 2010 - 19:22

Inki:

living the good life!
    Heerlijk mannen zo zonder ouders, lekker je eigen ding doen.Uit jullie verhalen maak ik op dat jullie het goed hebben. Behalve dan die aangereden kangaroe!