Phillip Island - Reisverslag uit Torquay, Australië van louisenjens - WaarBenJij.nu Phillip Island - Reisverslag uit Torquay, Australië van louisenjens - WaarBenJij.nu

Phillip Island

Door: louisenjens

02 November 2010 | Australië, Torquay

Na een overheerlijke Rooftop BBQ met mooi uitzicht op Melbourne besloten we de volgende dag werk te gaan zoeken. We hebben ons (Rowan en wij) bij enkele farms aangemeld en moesten vervolgens op antwoord wachten. Daarop zijn we naar het pittoreske Phillip Island gereden omdat we hadden vernomen dat daar o.a. dwergpinguïns te zien waren.

Na een uur of 2 reden we over een brug het eiland op, vervolgens gingen we richting het strand om een wandeling te maken langs de 'Pinnacles' (rotsen die op dennenappels lijken). Aldaar op de parkeerplaats ook nog even een eitje gebakken en vervolgens toch een uur of 3 rondgelopen! Erg mooi daar:)

's Avonds gignen we naar de dwergpinguïns kijken. We kwamen een enorme parkeerplaats opgereden en zagen de auto's toestromen..., waar wij dachten dat we puur natuur wat pinguïns het strand op zouden zien komen, bleek een een strand met tribune en grote lichtmasten ons op te wachten... Beetje jammer, maar toch wel leuke beesten om te zien.

Daarna in het donker op zoek gegaan naar een resting place, maar geeindigd op een parkeerplaats van een soort greyhound bus.., vervolgens stak er plotseling een kangoeroe over, maar het ging net goed! Hongerig als we waren hebben we op de parkeerplaats nog even een avondmaaltijd bereid (overheelijke wraps, met zeer primitieve middelen bereid).

De volgende ochtend(dinsdag) werden we wakker terwijl er een politie auto naast ons kwam staan, de agent wierp een blik naar binnen, maar gelukkig bleef het daarbij en zijn we niet beboet!

Onze ticket voor de pinguïns waren ook geldig voor het koala park en Churchill Island. Koala's waren leuk om te zien in hun natuurlijke habitat(deed toch wat anders aan dan op het strand met de pinguins), Churchill Island bleek een soort kinderboerderij te zijn, dus daar zijn we al snel weer vertrokken.

Na een bezoek aan de VVV, zijn we doorgereden naar de ferry die ons naar queenscliff bracht, vlakbij het begin van the Great Ocean Road! Daaraan zullen we morgen beginngen en waarschijnlijk daarna langs een national park naar het noorden om rond 10 november aan het werk te gaan op een fruitpicking farm.

Kortom we genieten hier volop!

Met het uploaden van foto's lopen we beetje achter, dus kijk af en toe bij het kopje foto's(er staan nu wat nieuwe), dan zullen we ze daarin uploaden (ipv bij een reisverlsag om verwarring te voorkomen/)

Nu op zoek naar een parkeer/slaap/eetplaats.

Later on!

xx

• 02 November 2010 - 10:04

Onlangs kregen we bericht dat zich naast de Pinnacles een enorme, levensgrote bolus heeft opgericht..

Onderzoekers hebben het vermoeden dat de bolus dna-materiaal bevat van Louis...

• 02 November 2010 - 10:07

Rianne:

Zo guys,
    zo te horen en te zien hebben jullie het erg naar je zin!
    wel jammer dat je op een parkeerplaats moet slapen, is dat wel vol te houden?!

Have fun!

x Rianne

• 02 November 2010 - 10:16

Janneke:

Fruitpicking farm?
    Ik hoop dat jullie met zo'n mand op je kop moeten lopen! Daar wil ik wel foto's van!
    En niet te vaak in die auto slapen dan komen jullie terug met boggels joh:O

• 02 November 2010 - 10:32

Nils:

Goed werk maatjes! Zullen we ff een skype date afspreken? x

• 02 November 2010 - 12:01

Rik:

Heey ouwe backpackers,,,

Het is mooi dat jullie volop genieten. Hier is het maar koud (vind ik al snel). En iedereen zit een beetje in ze eigen sleur.

Jullie hebben lekker de vrijheid. en geniet er ook volop van hea.

Hoop dat het werk een beetje leuk is. En dat jullie veel dollars maken.

xx lotsa love

PS. Mooie waggie :P gezien bij rowan zijn fotos

• 02 November 2010 - 13:36

Marion:

leuk weer een update van jullie bevindingen! wat heerlijk dat je doet wat op je weg komt en je met weinig kunt redden.
    Zo'n "kampeer"auto is wel handig al is een campingplaats niet steeds voorhanden. Veel plezier langs de zuidkust! beware off crossing animals xxx mams

• 02 November 2010 - 13:45

Albert:

Mooie verhalen mannen! En bedankt voor de info over de pinguins, kunnen wij die trip skippen. Wie was de chauffeur bij de kangaroo-ontmoeting? Veel plezier mannen in de komende dagen op de GOR. Xx

• 03 November 2010 - 14:01

Tjalling:

boykies

prima eerste weken zo te lezen. fijn om te lezen dat jullie goed kunnen opschieten met autohandelaren en ladyboys

genieten later

xx

• 04 November 2010 - 10:08

Carolien:

Hee mates,
    Leuk dat we jullie kunnen volgen bij de avonturen down under. Groeten ook van Opa Frits.