Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van louisenjens - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van louisenjens - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: louisenjens

31 Oktober 2010 | Australië, Melbourne

Vandaag aangekoemn in Melbourne. De Falcon heeft zijn eerste duizend km gemaakt. Hij hield het goed vol. Eerst van Sydney naar Batemans Bay gereden, daar op een parkeerplaats aan het water geslapen. Gegeten bij een thais restaurant en vrienden gemaakt met twee mannen uit Sydney: Toto (uit Filippijnen) en Joshua (uit Canada). Samen ""(elkaar vriend? allicht) hebben ze een huis in Sydney CBD. We hebben hun nummers dus een belletje en we hebben een gratis avondmaal (zoals Toto zei) en miss ook wel slaapplek. Zaterdag de hele dag gereden en een beetje gechilld. Wat mooie plekkies bezocht en wat campingshit ingekocht (gasstelletje, wat bestek). We reden ook nog langs een ongeluk, autootje op de kop, maar verder niks ernstig... Now we know what happens when driving right... Yeah.

Uiteindelijk hebben we naast de weg een ''rest area'' uitgezocht waar we ons heil hebben gezocht. Locals waren er bij een vuurtje aan het lachen en praten, maar wij hadden daar f fgeen zin in.

Ook deze nacht in de Falcon was heerlijk. En na een stevig ontbijt zetten we koers naar Melbourne, waar we rond een uurtje of 2 aankwamen. Opgewacht door Rowan (onze reismattie uit Sydney) hebben we een stukje van de stad verkent en zijn we naar zijn hostel gegaan, waar wij vannacht zullen overnachten. Nu kunnen we ook weer ff douchen en dat soort bende. Samen zoeken we naar werk, omdat we ff een buffertje willen opbouwen voor als Dennis zo naar Sydney komt. Hopende dat we snel werk vinden roept de plicht: need to buy some piss and meat, want vanavond gaan we heerlijk bbq'en op de rooftop (deel overdekt, in ieder geval heerlijke bankjes en meer... It'll be sweet... again.

Naar buiten kijkend zien we de zon (ja ik Sydney schijnt het nu ook te regenen?) bij een (slechts) koele 17 graden. Fijn om te weten dat het regent in Nederland en niet veel warmer is dan 8 graden. That'll do it for us!

• 31 Oktober 2010 - 08:49

Nils:

Goed werk jongens! Nu nog ff een paar foto's erop knallen! x

• 31 Oktober 2010 - 12:02

JOKE EN HANS:

al een walibi overreden?PSV verloren van Twente; Ajax gewonnen van Heracles (1-4). Ajax samen tweede op een punt van Twente.

• 31 Oktober 2010 - 12:20

Anthony En Els:

Inmiddels ook jullie reisverslag aan het volgen! Geweldig om te lezen. Wat goed dat de auto het prima heeft gedaan (en de chauffeurs natuurlijk) Hopelijk snel werk voor de komende tijd. Succes!!
    xx Anthony en Els