Finally, Ford Falcon... - Reisverslag uit Sydney, Australië van louisenjens - WaarBenJij.nu Finally, Ford Falcon... - Reisverslag uit Sydney, Australië van louisenjens - WaarBenJij.nu

Finally, Ford Falcon...

Door: louisenjens

27 Oktober 2010 | Australië, Sydney

How's it goin', mates?

Het surfen was echt supervet. Bij aankomst lagen er duizenden dode kraai-achtige vogels dood in de branding op het strand. Dit zorgde voor enige pret. Na een korte uitleg van onze komische surfleraar ''Ro de Ragger'' konden we dan in onze wetsuits het water in op een soort van piepschuimen surfplank van 2 meter lang. Het water was 18 graden, (warmer dan vrijwel ooit in Nederland) en er waren volop golven. We hebben drie uur gebanjerd, en het ging redelijk goed. Op het board blijven was makkelijk te doen en een aantal keer hebben we ook wel gestaan. Sweet! 20 meter verderop pakte een groep dolfijnen ook wat golven. Echt mooi om te zien hoe die beesten uit de golven springen! :P

Dinsdag hebben we vrijwel de hele dag op Bondi gelegen. Ondanks dat er toch meer wolken waren dan we hadden verwacht, zijn we toch enigszins gebruind en hebben we beetje lopen kloten met onze kamermaatjes. 'S avonds zijn we samen met Rowan (aka: Mongolfern), (toch wel degene met wie we het meest optrekken) heerlijk uit eten geweest bij het beste Spaanse restaurant in Australie, Subsolo. Het eten zorgde voor een enorme papillenbevrediging, en was de prijs waard na behoorlijk wat dagen van vies eten en junkfood. Daarna nog even uitgeweest naar ''The Gaff'', waar een wet T-shirt contest plaatsvond. Weinig T-shirts gezien overigens... Maar 10 goedkope naakte meisjes zorgden er wel voor dat er alleen maar geile mannen rondliepen deze avond. Door de vermoeidheid en de rondlopende testostoron-bommen was er vrij weinig aan... Jens werd nog aangevallen door een ladyboy, maar pure listigheid voorkwam een seksuele irruptie van deze gestoppelde vrouw. Jens bood het wezen een koekje waarop de desbetreffende persoon (of dier) brutaal haar besmeurde handjes op twee koekjes legde en sprak: ''I'll take two, OK?''. Jens knikte en vluchtte uit zijn benarde positie!

Vandaag tot slot hebben we eindelijk een auto gekocht! Na het ophalen van onze creditcard/betaalpas zijn we eerst naar de autobarn geweest. We waren vlakbij een mondelinge overeenkomst, een schakel-Ford Falcon met bullbar, radio met I-pod aansluiting en alle benodigde verzekeringen e.d. van ca. 5900AU$ voor 5200AU$. Het voelde goed, maar daarna zijn we toch nog even naar de daarnaastliggende dealer geweest. De auto's waren hier op z'n goedkoopst 6500AU$ Bij binnekomst zeiden we dus ook al dat we een auto, gelijk aan de zijne voor 5000 konden krijgen, waarna de eigenaar, die niet echt betrokken leek te zijn bij zijn bedrijf en zijn klanten (hij belde constant) dat we zijn automaat Falcon ook voor 5000$ konden kopen. Wij gingen niet akkoord. Vervolgens bood hij ons 14 maanden numberplate registration (de andere auto had slechts 3 maanden, hoe meer maanden, hoe makkelijker uiteindelijk te verkopen voor ons) twv. ongeveer 1100AU$.. Na wat klagen over de wieldoppen kregen we ook weer nieuwe. Proefritje gemaakt. De automaat reed veel lekkerder dan de schakel. We besloten de deal te maken.. maar de achterlijke dealer liep telkens weg om te bellen terwijl wij de papieren wilde tekenen omdat hij telefoon had. Wij vonden dit merkwaardig en liepen naar de autobarn, om te kijken of hij ons achterna zou komen... Hij wilde zijn auto toch zeker wel verkopen?! Hij kwam niet achter ons aan, dus we liepen weer terug naar de autobarn, ondanks een eerder gesloten mondelinge overeenkomst... Daar kwam hij dan eindelijk achter ons aan. Wij zeiden dat we het raar vonden dat hij belde terwijl er klanten binnenkwamen, waarna hij ons matrassen van 120 dollar gaf en een volle tank van zon 80 dollar. We beslechtten de deal en gingen naar huis. Sweet! in totaal dus zo'n 2700 ''korting'' (die auto's worden voor niks ingekocht mja). Dat dit niet een super slechte deal was door de negatiation-skills van backpackers bleek na het tekenen van de papieren. Toen de dealer ons toespraak met een nors en enigszins teleurgesteld: ''you guys did very well today''.

Vrijdag vertrekken we dus naar Melbourne, om onderweg waarschijnlijk nog wat te werken (Sydney is toch wel erg duur...). Morgenochtend moeten we het hostel uit, dus morgenavond gaan we misschien met Rowan in een hotelletjes slapen, ook zijn laatste dag. Toch nog ff wat comfort. En het geld vliegt er hoe dan ook wel doorheen!

Foto's komen nog, maar o pdeze stomme site kunnen er maar 35, dus we zijn ff o pzoek naar een alternatief!;)

Now we gonna drink some piss en get SMASHED!

kussies

• 27 Oktober 2010 - 10:48

Remco:

zozo boys nu al een auto'tje.. Lekker touren dus!!

Haha jens een echte ladyboyaantrekker, maar het klinkt zeker goed. Heb nu ook zeker veel zin in mijn reis als ik t nu lees

Veel plezier mannen X

• 27 Oktober 2010 - 11:00

Nils:

Wat is dat toch met die ladyboys :p ?

• 27 Oktober 2010 - 12:01

Van Mama:

he Louis en Jens,hoe is het daar? Al leuke mensen ontmoet? kusjes van Isa Cecile en mij. p.s wat een leuke foto wie is die schone

• 27 Oktober 2010 - 12:19

Isa:

hot louis en Jens gezzelig daar? grappige fotos zeg!

xxxxxxxxxxxxxx ME

• 27 Oktober 2010 - 13:37

Marja Heeremans:

Heel leuk om jullie verhalen te lezen!Veel veilige kilometers met jullie nieuwe aanwinst. We zien uit naar jullie verhalen uit Melbourne, waar onze NZ familie op dit moment ook vertoeft haha

• 27 Oktober 2010 - 13:45

Rik:

Zozo boys, wist niet dat er in jullie ware handelaren schuilde.. Dat hebben jullie goed voor elkaar.

Wel een goede test Jens, weet je iig wat je geaardheid is :P hehe.

Are you HAGT??

Much pleasure mates!!
    Lotsa Love

• 28 Oktober 2010 - 13:57

Vincent:

ben benieuwd wat louis dan wel niet allemaal aantrekt.......:p